Bonnie Tyler: Ráérek pihenni akkor, ha már meghaltam - Exkluzív interjú



A PLUS magazin decemberi számában megjelent interjú

PLUS: Manapság amikor meghallom a rádióban a Total Eclipse of the Heart slágered, egyből a fiatalságom, a tinédzser korom jut eszembe. Ismered et az érzést? Neked melyek azok a zenék, amik a fiatalságot idézik?
Bonnie Tyler: Óh, igen, ismerem. Az én kedvenceim abból az időből Wilson Picket, Janis Joplin, Joe Cocker, Tina Turner. Mind nagyszerű előadók. Nagyon szeretem a zenéjüket. Tetszettek a Motown-slágerek, a Beatles. A 60-as években ezek csodálatosak voltak. 

PLUS: Van olyan dal, amihez valamilyen különleges élmény is társul?
Bonnie Tyler: (énekel) "The moment a wake up,  before I put on my make up, I say a little prayer for you" ahogy Aretha Franklin énekelte. Nagyon szerettük Aretha Franklint. Mindig ezt a dalt hallgattuk a barátnőimmel 16 éves korunkban. Persze már akkor érdeklődtünk a fiuk után, igaz nekem kicsit később, csak 17 évesen volt először barátom. 

PLUS: És manapság, 50 évvel később melyik zene dobogtatja meg a szívét?
Bonnie Tyler: Most vettem meg Rod Stewart legújabb lemezét, ami egyszerűen fantasztikus és momentán ő a kedvenc énekesem. Az új albumom melynek címe "Between the Earth & the Stars" márciusban jelenik meg és azt követően turnézok is, ezen lesz majd egy duett vele. Mindig is szerettem volna Roddal énekelni egy duettet, és most végre sikerült. Mindenki azt mondta, hogy hasonló a hangunk, épp ezért a dal címe "Battle of the Sexes" (Nemek harca - a szerk.)

 PLUS: Ön 67 évesen is egy igazi energiabomba. Soha nem gondolta még, hogy nyugdíjba menjen?
Bonnie Tyler: Az emberek azt mondják nekem: "Bonnie, nagyon sok háznál, nagyon sok helyen jártál már a világban." De én nem akarok pihenni, ráérek arra majd ha meghaltam.

PLUS: Az Ön fő lakhelye Walesben van. Ott nőtt fel és ott változott meg az élete. Miért vagy hűsége az otthonodhoz?
Bonnie Tyler: Nos igen. Ott élek Wales déli részén, a csoda szép Mumbles-ben, Swansea mellett. Szeretem az otthonomat. Az ablakomból rálátok a tengerre és az egész öbölre. Olyan, mint egy álom. Bár ma a tenger eléggé haragos. 





PLUS: Hogyan képzeljük el a házadat? Egy történelmi birtok, hatalmas kerttel, kutyával és a családdal? 
Bonnie Tyler: A családom valóban nagy. Három lánytestvérem van és két bátyám. 16 unokahúgom és unokaöcsém, sok dédunokahúgom és dédunokaöcsém. És nagyon közel lakunk egymáshoz, így elég gyakran találkozunk. Jelenleg a férjem Robert, én és a legidősebb unokaöcsém lakunk együtt a házamban. De mindig van nálunk valamelyik családtag. Beszélgetünk, kimegyünk a kertbe ahonnan tökéletesen rálátunk a tengerre. 

PLUS: Szereti a kerti munkát? A britek örömüket lelik benne. 
Bonnie Tyler: Óh nem, egyáltalán nem. Van egy kiváló kertészem én pedig inkább csak nézni szeretem a kertet. A kertészkedés soha nem volt szórakoztató számomra, ellenben a kertészem fantasztikus. Úgy néz ki a kertem, akár egy festmény. 

PLUS: Akkor Ön nem olyan, mint britek többsége. Főzni szeret?
 Bonnie Tyler: Igen, a főzés kikapcsol engem, bár be kell vallanom, nem vagyok egy jó szakácsnő. 

PLUS: Melyik a kedvenc ételed, amit most a télen készítettél? 
Bonnie Tyler: Marhasteak Yorkshire pudinggal vagy sült csirke sült burgonyával, pasztinákkal és a legjobb, színes zöldségkörettel. 

PLUS: Férjével Roberttel 1973-ban házasodott össze. Van receptje az ilyen hosszú ideig tartó házasságra? 
Bonnie Tyler: A férjem szerencsére szeret utazni, minden fellépésemre eljön velem így rengeteg időt töltünk együtt. Nélküle nem is mennék turnéra, nem tudok nélküle aludni. De egy kis szabadságot is kell neki adni. Ő például szeret az edzőterembe lenni, ellentétben velem. 

Bonnie Tyler és Rod Stewart duettjének címe: Battle of the Sexes


PLUS: De hogy tud előadni egy 90 perces koncertet edzés nélkül? 
Bonnie Tyler: Nem is tudom, sokan elég dinamikusnak tartanak engem. Talán apukámtól örököltem, ahogy a humorérzékemet is. Neki rengeteg energiája volt. A másik pedig a közönség. Amikor látom, hogy az emberek csak miattam jöttek el  a koncertre, az nagy lökést ad nekem. Bár szóló énekesnő vagyok, soha nem érzem magam egyedül a színpadon.    
 
PLUS: A hangja markáns, karcos, különleges. Gyakran észreveszed, hogy változik a hangod fellépésről fellépésre?
Bonnie Tyler: Most már csak két fellépés vállalok egymás után, majd utána egy nap szünet a pihenésre. Ez az egyetlen mód, ugyanis három este már sok lenne. A koncertem nagyon dinamikus, a dalok nagyon érzékiek és ezért rengeteg energiával fizetek. Ezen kívül egy hang tréner segít. Ez nagymértékben javította a vokális erőmet. Nem számít, merre vagyok a világban, és hogy hány óra van. Még hosszú idő elteltével is minden nap hívom, és 15 percet gyakorlunk telefonon. Ez óriási segítséget nyújt nekem. 

PLUS: Beszélt a közönségből áradó pozítiv energiáról. Hol kapja a legtöbbet?
Bonnie Tyler: Németországban – de ezt nem csak azért mondom, mert Ön is német. A német közönségem egyszerűen fantasztikus.  Szeretik a dalaimat, velem éneklik a szöveget és ez csodálatos. Németországi turnéim csúcspontja mindig a Berlini koncert, München pedig mindig szórakoztató. 

PLUS: Ennyi fellépés után még van lámpaláza?
Bonnie Tyler: Tavaly például majdnem minden koncertem teltházas volt. Ez rengeteg önbizalmad adott. Tudom, hogy az emberek, akik megveszik a koncertjegyet szórakozni jönnek, hogy jól érezzék magukat, ők a barátaim. Ezt jó tudni. Persze egy kis idegeskedés mindig van mielőtt színpadra lépek, de az első dal után elmúlik.

PLUS: Amikor nem a színpadon énekel, akkor hol szokott énekelni? Például zuhany alatt vagy vezetés közben?
Bonnie Tyler: Nem szoktam énekelni vagy csak nagyin ritkán. Ez talán kicsit furcsa. Kivétel ez alól ha egy új dalt kell megtanulnom. 

PLUS:  Áprilisban Németországban  elkezdi a „Between the Earth & the Stars” turnéját az új lemezével.  Mi tetszik leginkább Németországban?  
Bonnie Tyler: Nagyon szeretem a német ételeket. A mártások mennyeiek, azokat különösen szeretem. 

PLUS: Végezetül, a turnén régi dalokat is énekel majd, mint például a „Total Eclipse of the heart”?
Bonnie Tyler: Még szép! A régi, örökzöld dalaim is hozzátartoznak a koncertjeimhez.

Megjegyzések