1986-ban jelent meg BONNIE TYLER egyik legjobb albuma, ami minden Bonnie rajongó és 80-as évek kedvelőnek a polcán van a helye, akár bakelitlemez, akár CD formátumban, de nélkülözhetetlen darab. Bár a kritikusok szerint túl giccses, a toplistákon igen jó helyen szerepelt. Bonnie Tyler így mutatta be legújabb albumát 30 évvel ezelőtt.
TIPIKUS JIM
A LEGUTÓBBI ALBUM
ELKÉSZÍTÉSÉNEL NAGYON GONDOSAN VÁLOGATTUK KI A DALOKAT JIM STEINMANNEL, A
PRODUCEREMMEL, AKI HÁROM DALT IS ÍRT A LEMEZRE. AZ ELSŐ A „RAVISHING”, AMIT JIM
SZERETETT VOLNA AZ ALBUM CÍMÉNEK IS ADNI. DE ÉN ÚGY GONDOLTAM, EZ A CÍM NEHEZEN
TELJESEDNE BE, ÍGY LETT „SECRET DREAMS
AND FORBIDDEN FIRE”. RENGETEG DALT DOBTUNK KI, TÖBB MINT 100 NÓTÁBÓL SZITÁLTUK
KI A LEGJOBBAKAT (AZ ELSŐZŐ ALBUMON 4-500 -ból VÁLOGATTUNK)
Az első dal amit rögzítettünk, a „No Way To Treat A Lady” Bryan Adamstől. Az előző lemezemen is
énekeltem tőle, a címe „Straight From The Heart”. Megkérdeztük, hogy nincs e
neki néhány dala, az új albumomra. Bryan adott egyet és később eljött a stúdióba is, hogy
meghallgassa, nagyon tetszett neki, elégedett volt. Személy szerint én nagy
Bryan Adams rajongó vagyok, Ő egy hihetetlen hang. Nagyon jó lenne vele duettet
készíteni. De most Tina Turnerrel énekelt.
Ennek a lemeznek a tervezését már akkor megkezdtük, amikor a
„Faster Than The Speed Of Night” promóciója véget ért. Szerettem volna már új
dalokat, megkérdeztem Jimtől, hogy lenne-e a producere a lemeznek, de időközben
ő más együttesekkel dolgozott. Kivártam, míg ideje lesz rám. Szeretek vele
dolgozni, a legjobbat hozza ki belőlem és persze a legjobb dalokat szerezte. Ha
valaki más lenne a lemez producere, nem énekelném a dalait. Jim írta a teljes
„Bat Out Of hell” albumot Meat Loafnak és nagyon jól együtt dolgoztak Todd
Rundgrennel, aki a lemez producere volt. A „Bat Out Of Hell” minden pillanata briliáns.
Már akkor arra gondoltam, mi lenne, ha ő lenne a producerem. Jim sosem volt producere senkinek, mielőtt én
meg nem kértem. Szerencsére írt nekem dalokat, és én nagyon szívesen éneklem,
többek között a „Total Eclipse Of The Heart”-ot is. Ez a dal 3 hétig vezette az
amerikai és európai toplistákat és világszerte listavezető volt. És persze
ennek köszönhetően én voltam az első brit előadó, akinek az albuma a megjelenés
napján a toplista első helyén nyitott.
Készítettünk egy feldolgozást Freda Payne „Band Of Gold”
című dalából, aminek a zenei világa teljesen eltér az eredeti verziótól. Felturbóztuk szintetizátorral és dobgéppel.
Bruce Springsteen dobosa, az E Street
Band tagjának, Max Weinbergnek közreműködésével, és úgy tűnt, ehhez a dalhoz ez
nagyon jól passzol. Freda Payne verziója listavezető volt, remélem ez is
hasonlóan sikeres lesz.
Bejártuk egész New Yorkot a különböző dalokkal, majd három
hétre kibéreltünk egy próbatermet és rengeteget elpróbáltunk, hogy lássuk melyik működik a legjobban.
A „Faster Than The Speed Of Night” felvételeit több stúdióban rögzítettük: a
New Yorki Power Stationben Roy Bittannel és Max Weinbergerrel az E Street Band
tagjaival, Larry Fasttel, aki a szintetizátoron játszott, Rick Derringer is
velünk volt, de a fő gitárosunk Eddie Martinez volt, ő játszotta a „Rebel
Without A Clue” gitárszólóját… én imádom az extázist, és ebben a dalban ez pont
megvan, elképzelem, ahogy két test egybeolvad, épp úgy, ahogy a dal is
kiteljesedik. Ez hihetetlen. Sok utómunka volt a gitárokkal, de a végeredmény
így is fantasztikus lett. Úgyhogy ha hazamegyek, lejátszom az összes dalt, a B
oldalas felvételekkel együtt és újra és újra meghallgatom.
TODD
A háttér vokált Todd Rundgren énekelte. Ő rendezte a lemez
háttérénekes anyagát, és ő is énekelt, még két remek hangú vokalistával. Todd
egy nagyszerű énekes, szövegíró. Jim
megírta a „Loving You’s A Dirty Job (But Somebody’s Gotta Do It)’ című dalt, amit
Toddal énekeltem. Megkérdeztük tőle, hogy lenne e kedve duettben felénekelni
velem a dalt, és igent mondott. Ez lett az album első kislemeze. Nem mellesleg
18 hónap telt el a felvétel és a lemezmegjelenés között. Ez a dal túl gyönyörű
ahhoz, hogy ne legyen sláger. Megeszem a kalapom, ha nem kerül fel a
toplistákra a következő két évben!
Ez a dal tipikus Jim Steinman nóta. Két énekes, egy fiú és
egy lány akik annyira szeretik egymást, hogy: nem tudok élni veled, de nem
tudok élni nélküled sem. A dal vége nagyon erős, nagyon szeretik egymást és
mégis harcolnak.
POPE VIDEÓJA
A menedzserem David Aspden és én kitaláltunk jó lenne ehhez
a dalhoz egy videoklip. Volt négy video
készítő céggel kapcsolatunk. Elküldték a forgatókönyv tervezeteket, de igazából
egyik sem nyerte el túlzottan a tetszésemet. Tim Pope volt a legjobb, de még
mindig nem találtam túl jónak a dalhoz. Tim felhívott és kérte, hogy
találkozzunk, beszéljük meg. Ő egy pokolian jó srác, vette a fáradtságot és
időt szakított rá, hogy a klip minden részletét kidolgozza, vázlatokat
készített minden egyes jelenetről, mindent papírra vetett, ami a fejében járt.
Nagyon jól életre keltette az egész történetet.
Addig a pontig sosem élveztem a videoklip forgatásokat. Sosem hívtak meg
a videoklipek előkészületeire, azt hittem ez nagyon kemény munkát igényel.
Amikor Timmel dolgoztam, minden megváltozott számomra, minden perce nagyon
hasznos volt számomra. Rendületlenül megcsinálta azt, amit elképzelt és én is
megtettem minden tőlem telhetőt. Ennek ellenére én nem vagyok színésznő. Én
énekesnő vagyok!
Szóval én nagyon élveztem a munkát. Csupán egyetlen probléma
merült fel a videoklip készítésekor, hogy Todd Rundgren éppen Amerikában
turnézott és egyetlen fellépését sem mondhatta le. Több video cég is azt
javasolta, hogy egy férfi sziluettje legyen a klipben, de ezt nem tartottuk jó
ötletnek. Tim azt javasolta, hogy egy ismerőse, egy jjól ismert színész, Hywell
Bennett helyettesítse Toddot. Mindenki tudta, hogy nem Todd énekel a klipben,
de Hywell annyira tökéletesen hozta a formát, hogy azt hihetnénk, tényleg ő
énekel. Ez a dal több más országban is felkerült a toplistákra, de mint
mondtam, nem ez az egyetlen sláger.
Desmond Child megírta a „Lovers Again” című dalt illetve ő
írta az „If You Were A Woman”-t is. Mindkettőt nagyon szeretem. Előbbi egy lassú, romantikus ballada. Egy
párról szól, akik elváltak, de az egyikük meglát egy képet és titokban azt
reméli, újra együtt lesznek. A másik Desmond Child dal, az „If You Were A
Woman” jelenleg a 16. az alternatív toplistán. Az alternatív azt jelenti, hogy
a klubokban, meleg bárokban, szórakozóhelyeken. Ez így már egész jó, korábban
nem így vélekedtem. Amikor először meghallottam a dalt, furcsa volt bele
gondolni, mi lenne, ha férfi lennék. Nem szeretnék férfi lenni, sőt, az igazat
megvallva, nagyon boldog vagyok, hogy nő vagyok és nagyon jól érzem magam a
bőrömben.
A „Holding Out For A Hero” akkor történt, amikor a Paramount
Studios felhívta a menedzseremet, és megkérdezte tőle, hogy érdekelné e Bonniet
egy dal, amit a Footloose című mozifilmben használnának. Én azt mondtam: Igen!
De szeretném, ha Jim Steinman lenne a producere. De azt mondták, Dean
Pitchforddal kellene dolgoznom. Végül Jim Steinmannel közösen szerezték a dalt,
és Jim lett a producere. Mielőtt felvettük volna a dalt, bementünk a Paramount
Stúdiójába és bepillantást kaptunk a filmnek abba a részébe, ahol felcsendül
majd. Később a „Holding Out Fo A Hero” a filmzenei albumon kívül, kislemezen is
megjelent. A „Footloose” Soundtrack albumon négy toplistás dal volt, de azok
közül egyik sem az enyém. Valószínűleg megfeledkeztek róla. Aztán 18 hónappal
később minden vasárnap az American Football Programme betétdala lett. Ezután az
emberek minden csütörtökön ezt hallották, ugyanis egy amerikai sorozat, a
„Cover Up” zenéje is ez lett. Tehát heti
kétszer hallották a dalomat a tv-ben és mindenki azt kérdezte a boltokban, hogy
hol lehet megvásárolni. A lemezcég úgy döntött újra kiadja a dalt, a
megnövekedett kereslet miatt. A toplista második helyéig jutottam vele, és
három hétig tartotta a csúcspozícióját. Mick Jagger és David Bowie duettje volt
a lista első helyén.
A „Before This Night Is Through” nem az album része, a
bakelitlemezre nem került fel, a CD-n és a kazettákon hallható. A dalt Tina
Turnernek írták és ő énekelte volna, de az utolsó pillanatban mégsem fogadta
el. Ott volt a dal Tina kezében, de a stúdiófelvétel előtti utolsó pillanatban
visszadobta. Ezután ajánlották fel nekem. A másik dal, ami szintén csak
kazettán jelent meg, az „Under Suspicion”. Csak nyolc dal fért fel az albumra,
mert Jim Steinman dalai nagyon hosszúak, 6, 7 de közel 9 perces is van. Persze
készültek vágott verziók is, de azok csak a kislemezeken jelentek meg. Az
„Under Suspicion”-t én írtam a bátyámmal, Paul Hopkinsszal illetve Peter
Oxendale segítségével. A dal nagyjából arról szól, hogy ha lehunyom a szemem,
akkor látom, mi folyik itt valójában. A dal stílusát a Frankie Goes To
Hollywood együttes ihlette. A dalszöveg könnyű, de a címe elég hatásos.
RAVISHING
A „Ravishing” az egyik leghatalmasabb dal, amit valaha
énekeltem. Ez egy igazán erőteljes dal, mint a „Rebel Without A Clue”.
Amerikában igen népszerű a pankráció és nagyon sok rock rajongó követi
figyelemmel az eseményeket. Az egyik legnagyobb név Hulk Hogan. Meghallgatta a
dalt és annyira megtetszett neki, hogy ezt akarta használni bevonuló zenének
így lecserélte az „Eye of the Tiger”-t az én dalomra. Ez a dal elsöprő hatású,
és amikor Hulk bevonul vele az arénába és a tömeg őrjöng az valami
fantasztikus. Ez a fickó egy hegy, aranybarna teste van, hosszú, szőke haja,
hatalmas lábai. Hatalmas léptekkel vonul be a közönség elé az én dalommal. Ezt
nagyon szeretem! Szóval eljött a stúdióba, hogy egy kicsit változtassunk a
verzión. Nem akartuk, hogy teljesen ugyanaz szóljon, mint a lemezen a jogdíjak
miatt. Hulk azt szerette volna, hogy csak a dal elején legyen ének. Ott voltunk
a stúdióban és csak az ütemre ráénekeltük, hogy „Hulk! Hulk! Hulk!”.
Jim szövege fenomenális – The wind is like a finger tracing
patterns on your chest… It’s so ravishing- el tudod képzelni, amikor a szél a
mellkasát simogatja.
Örülök, hogy ezen az albumborítón is látszik a teljes arcom.
Ha veszek egy lemezt, különösen, ha női előadótól, akkor szeretném látni az
énekes szemeit. Nekem fontos, hogy közelről is lássam az arcát. Mint például
Tina Turnernél, ha hallgatom a lemezét, akkor elképzelem mellé az arcát is.
Szeretem látni az énekest a lemezborítón, csak kíváncsi vagyok, semmi más, igaz
hajlamos vagyok azt gondolni, hogy mások is egyetértenek velem. A CBS-nek
megvan a maga művészeti részlege, ott döntenek a kiadványok látványterveiről.
Az énekes ad ötleteket, de a döntés a tervezőkön múlik. Ezt tapasztalatból
tudom. Bár szerencsésnek mondhatom magam, hiszen a „Faster Than The Speed Of
Night” album borítóján a teljes arcom van rajt, ez az új lemezem pedig a „teljes
arcom”.
Minden promóciós lehetőséget megragadunk. Én véresen
komolyan veszem ezt és nem is bánom, hiszen azt csinálom, amit szeretek,
úgyhogy ebben is szerencsés vagyok. Soha nem nézek hátra, mindig csak előre és
nem foglalkozom azokkal a negatív véleményekkel, akik nem hisznek egy-egy
médiakampány sikerében. Ha nem élvezném, amit csinálok, nem csinálnám. Nem a
megélhetésért éneklem, hanem azért mert szeretek énekelni.
A TV fellépéseket is szeretem. Persze a koncertek a
legfontosabbak számomra, mégis most a TV élvez prioritást, ugyanis ezen
keresztül több emberhez tud eljutni az, amit csinálok. Turné is lesz, csak
kicsit később, el kellett halasztanunk, mert az „If You Were A Woman”
pillanatnyilag még nem jutott fel a toplistákra. Túl késő lenne már
felfuttatni, mert itt a nyári szezon, az emberek nyaralnak. Kivárom a nyár
végét és utána kezdjük el a turnét is.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése