Az Origo riportere megalázó cikket írt Bonnie Tylerről

Reagálás a kritikákra

Lang Ádámnak, az Origo riporterének valószínűleg megártott a napsütés, és estére teljesen kimerült lehetett, hogy ennyire negatív cikket írt Bonnie Tyler koncertjéről az origo.hu-n. Néhány mondatára szeretnék reagálni:

A teljes cikk: http://www.quart.hu/quart/fesztival/20120824-bonnie-tyler-koncertje-a-unique-fesztivalon-a-budai-varban.html 


"Bonnie Tyler jobbára úgy él az emlékezetünkben, mint akinek volt három slágere a  nyolcvanas években, majd ezeknek az árnyékában folytatta egyre kevésbé érdekes pályafutását egészen napjainkig. Nos, való igaz, ez a három szám (It's A Heartache, Total Eclipse Of The Heart, Holding Out For A Hero) mentén lehet Bonnie Tyler pályafutását legegyszerűbben elmesélni." - Tisztelt Lang Ádám emlékezetében előfordulhat, hogy csak ezt a három dalt ismeri, vagy csak ezt dobta ki elsőnek a youtube.com, mindenesetre ha figyelt volna a koncerten, Bonnie a Lost in France című slágerét úgy konferálta fel, hogy az első nagy slágere, ami felkerült a brit toplista 10 legjobbjai közé. A Si Demain 2004-es slágere. 2 millió kelt el belőle. 12 listavezető dallal rendelkezik Bonnie Tyler. 

Az ezt követő Holding Out For A Hero megkésett diszkóslágere sajnos már a hanyatlást jelentette Bonnie számára, hiszen a következő lemezből már hiányzott az összetartó erő, a változatosságot is rokonszerűvé tévő egység, ami előtte megvolt. Az őt a poptörténelembe beíró Jim Steinmannal lassan elváltak útjaik, Bonnie pedig már csak Európában számított egy közepesen, vagy inkább még kevésbé érdekes előadónőnek. - 1983-ban jelent meg a Total Eclipse of the Heart ami óriási siker lett. 1984-ben jelent meg a Holding Out for a Hero. 1 év késés vezetett hanyatláshoz? Közepesen érdekes előadónő? Valószínűleg ebben a kategóriában nyert meg zenei díjakat, többek között Arany Bravo OTTO, Goldene Europa, RSH, German Echo.? 1993-ban miért volt több mint 45 hétig a TOP100 listán a The Very Best Of lemeze Németországban? 3 Dieter Bohlen által rendezett album jelent meg, aranytól 4x platina minősítésig. Ez kevésbé érdekes lenne? s akkor még nem tettem említést a rengeteg német mozifilm és TV sorozat főcímdalára amelyet Bonnie énekelt. Sőt, volt amelyik filmben fel is tűnt. 2 éve pedig egy német rádió este 8-tól 23 óráig csak Bonnie Tyler dalokat sugárzott reklám és megszakítás nélkül. Mondjon egy könnyűzenei előadód, aki ennyi időn keresztül egyhuzamban szólt az éterben.

Mára pedig egyértelműen a lesajnált nosztalgiavonalba sorolandó rocknagyi lett. - Az előbb még popénekesnőként aposztrofálta. Hogy lett belőle rocknagyi? Miért lenne lesajnált nosztalgia vonalban? Attól hogy valami régi, azt még nem kell lesajnálni. Sok énekes szeretne ma legalább feleannyira sikeres lenni, mint amilyen Bonnie Tyler volt és van.


Hiába hízelgett a zenészeinek, odabújva hozzájuk egy-egy refrénért, megemlítve őket néhány jó szó erejéig két szám közt: az alapvetően szoftrockos, fáradt zenekar csak kedvtelenül tolta azokat a dalokat is, amiket Jim Steinman még egy egész más, földrengető hangszerelésben adott át Bonnie-nek. Mindezen nem segítettek se a dicséretek, se maguk a dalok, se a tarkó mögött elővezetett gitárszólók, és hiába tette oda mindazt Bonnie Tyler, amire így hatvan felett még módja volt, a zenészek szívtelen játéka totál eliminálta az ő lelkesedését; így az lett a koncertből, -amit igazából várni lehetett, és amitől én is tartottam. - Egy koncert csak úgy tökéletes, ha az énekesnő és a gitáros egymással kommunikál vidáman? Az énekesnő a közönségre figyeljen elsősorban, a gitáros pedig gitározzon. Ha figyelt volna a koncerten, Bonnie elmondta, hogy nagyon régóta együtt énekel ezzel a zenész gárdával. Minden koncertje ilyen. Matt Prior aki a tarkóján gitározott, teljesen beleélte magát a zenébe. Ez látszott rajta, nem az unalom. Az hogy nem úgy szólnak a dalok, mint 1983-ban, ez a technikai fejlődés miatt van. Modernebb hangszerek. Néhány üstdobbal gerjesztett robbanásszerű hang megnyugtatta volna?

Előkerült minden, akár csak szűkebb körben említésre méltó slágerecske, köztük a Lonestar-féle Amazed, a Baby Blue, és természetesen a vége felé a Total Eclipse Of The Heart is, amit hasonlóan a többi dalhoz a végén ugyan ováció, de közben inkább csak csendes figyelem kísért. Ez a dal tényleg egy csoda, hiába, hogy semmilyen később is releváns szempontból nem tölt be poptörténelmi szerepet,- Slágerecske? Az BITTERBLUE és nem Baby Blue! A dalt Dieter Bohlen írta és Ausztriában nagy siker volt!  Tessék elmenni fülészetre. Nagy ováció volt. Attól hogy valaki nem üvölt végig egy koncertet, még élvezheti. 

[...] az elmúlt hetekben megtekintett Lady Gagával, Anna Calvival és a többi ígéretes fiatallal szemben volna igazságtalan, ha Bonnie-nak minden tiszteletem ellenére most jobb osztályzatot adnék, mint C. - Lady Gaga hogy jön ide? Ha már huszonévesekhez hasonlít egy 61 évest, akkor inkább a huszonéves Bonniet hasonlítsa Lady Gagához. Bonnienak van tapasztalata, rutinja és tekintélye. És TEHETSÉGE! Lang Ádám Úr... Önnek, én egy X-et vagy egy Y-t adnék. Tanácsolom, hogy lvassa el az énekesnő magyar Wikipédián található karriertörténetét, ami kiemelt szócikk, hiteles forrásokkal alátámasztva. 

...és végül maga a szalagcím: "Tönkretett hímnusz" - Ezt a himnuszt egyedül ez a cikk tette tönkre azok számára, akik elsőre beveszik ezt a maszlagot.


Azok akik ott voltak csütörtök este és ismerik BONNIE TYLER munkásságát, tudják, hogy az origo.hu-n megjelentekkel ellentétben, jó  hangulat és óriási érdeklődés övezte a koncertet. Nyilván Lang Ádám Úr egy, a 2004-es Liza Minnelli botrányhoz hasonló, Bonnie Tyler kárára igencsak negatív töltetű cikket hozott össze. Egy biztos. Azokat akik ott voltak az elejétől a végéig, tudják, mi igaz és mi csúsztatás. Gratulálok az Origónak! 

 

Megjegyzések