Ezt a két nevet talán nem kell bemutatnom. Akik fogékonyak a minőségi zenére illetve zenei irányzatokra, azok minden bizonnyal ismerik és elismerik e két művész zenei munkásságát és nem csak azokat a dalokat ismerik, amelyeket a rádiók is leadnak alkalmanként. Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy vajon miért e két énekesnőt hívtuk párbajra, hiszen Céline Dion inkább a popzenében ismertebb és jártas míg Bonnie Tylert a rocklegendák közé sorolják. Egy közös pont azonban mindkettejük zenei munkásságában jelen volt és ez nem más, mint Jim Steinman. A két párbaj dal zeneszerzőjét a hazai közönség is ismerheti, hiszen Bonnie és Celine mellett Meat Loaf zenei producere is volt, valamint a hazánkban nagy sikerrel futó, Vámpírok Bálja című Roman Polanski musical zenéjét is Ő komponálta.
Előadó:Bonnie Tyler
Dalcím: Total Eclipse of the Heart
Hossz: 7:02
Megjelenési év: 1983
Album: Faster than the Speed of Night
Producer: Jim Steinman
Előadó: Céline Dion
Dalcím: It's All Coming back to me Now
Hossz: 7:35
Megjelenés éve: 1996
Album: Falling into You
Producer: Jim Steinman
* - Rossz
** - Lehetne jobb is, de nem vészes
*** - Átlagos
**** - Majdnem tökéletes
***** - Legjobb
Speciális effektusok kategória:
A kanadai énekesnőnél bizonyul jobbnak a szél és egyéb speciális hangeffektusok használata. Céliné a videoklipben egy szobában énekel éjszaka és odakint hatalmas vihar tombol. A dal hatásosan érzékelteti velünk ezt a tényt. Ráadásul az első versszakban erről is énekel.
"There were nights when the wind was so cold," Szinte érezzük ahogy a hideg szél átjárja testünket az effekteknek köszönhetően.
Bonnie Tyler dalának 2:58 percénél hallható hasonló effektus bár egy napfogyatkozásról nem éppen a szél jut az ember eszébe, legfeljebb napszél, de az nemigazán szokta elérni a Földet.
Bonnie Tyler **
Céline Dion ****
Céline Dion ****
Háttérénekes kategória:
Bonnie Tyler verziójában a háttérénekeseknek inkább csak a dal vége felé jut szerepük, bár végigkísérik a dalt kissé gospel hatást keltve. Három szótagú refrénszavakkal.
Céline verziójában folyamatosan 6 szótagú a háttérvokál, amely erősebb, kifejezőbb, megindítóbb.
Bonnie Tyler **
Céline Dion ****
Céline Dion ****
"Tematikus tartalom: "
Céline Dion remekművében egyfajta Harlequin romantika figyelhető meg. Egy képzeletbeli motorszerencsétlenség választja Őt el szerelmétől, melyet Céline sérelmez ám a dal végére megbocsátást kér. Nehéz eldönteni, hogy vajon ki is a hibás a történetben.
Bonnie Tyler élőadásmódjánál folyamatosan visszatér a körkörösség. A dal története egy olyan emberről szól, aki nagyon ragaszkodó és cselekvőképessége nagyban függ a környezetétől. Nem becsmérli önmagát és nemt esz fel nyilvánvaló válaszokra kérdéseket. Egyszerűen, tisztán és halálosan szeret.
Céline Dion remekművében egyfajta Harlequin romantika figyelhető meg. Egy képzeletbeli motorszerencsétlenség választja Őt el szerelmétől, melyet Céline sérelmez ám a dal végére megbocsátást kér. Nehéz eldönteni, hogy vajon ki is a hibás a történetben.
Bonnie Tyler élőadásmódjánál folyamatosan visszatér a körkörösség. A dal története egy olyan emberről szól, aki nagyon ragaszkodó és cselekvőképessége nagyban függ a környezetétől. Nem becsmérli önmagát és nemt esz fel nyilvánvaló válaszokra kérdéseket. Egyszerűen, tisztán és halálosan szeret.
Bonnie Tyler *****
Céline Dion **
Céline Dion **
Drámai tetőpontok:
Bonnie Tyler magasan túlénekli Céline Dion dalát a drámai tetőpontnál, nagyjából az 5. perc elteltével amire csak a háttérvokál tesz egy plusz lapáttal. Céline dalában kevesebb és lágyabb az érzelmi kitörés.
Bonnie a dal végére átveszi a kórus szerepét és heroikusan énekli el a dal végjátékát: "I really need you tonight. Forever's gonna start tonight." (Nekem midnen éjjel szükségem van rád) Némi romantikus kivirágzás de mégsem hivalkodó szöveg. 5:05-nél Tyler hangja kibontakozik és viszi magával a dalt, a zenét a kórust, elsöpör mindent pusztító és szerelemtől szenvedő finálét adva ezzel a dalnak. A dal utójátékában pedig szépen lassan elcsendesedik és elsötétül minden.
Bonnie Tyler magasan túlénekli Céline Dion dalát a drámai tetőpontnál, nagyjából az 5. perc elteltével amire csak a háttérvokál tesz egy plusz lapáttal. Céline dalában kevesebb és lágyabb az érzelmi kitörés.
Bonnie a dal végére átveszi a kórus szerepét és heroikusan énekli el a dal végjátékát: "I really need you tonight. Forever's gonna start tonight." (Nekem midnen éjjel szükségem van rád) Némi romantikus kivirágzás de mégsem hivalkodó szöveg. 5:05-nél Tyler hangja kibontakozik és viszi magával a dalt, a zenét a kórust, elsöpör mindent pusztító és szerelemtől szenvedő finálét adva ezzel a dalnak. A dal utójátékában pedig szépen lassan elcsendesedik és elsötétül minden.
Bonnie Tyler*****
Céline Dion **
ÖSSZESÍTÉS:
Bonnie Tyler: 14
Céline Dion: 12
Céline Dion **
ÖSSZESÍTÉS:
Bonnie Tyler: 14
Céline Dion: 12
Két fantasztikus Jim Steinman szerzemény közül bizony nehéz választani. Bár a Total Eclipse jóval régebbi szerzemény még a nyolcvanas évek elejéről így egyértelmű hogy a speciális effektus és a vokál kategóriában nem ér el kimagasló helyezés, míg a drámai hatás kategóriában az összes riválist félretolja az útból. Nem beszélve a könnyebben megjegyezhető dalcím illetve refrén miatt lehetett győztes a Total Eclipse of the Heart, ami 1983-óta a legcsodálatosabb rockballada. Persze mindenki eldöntheti saját magának, hogy melyik dal a szebb és még számtalan kategóriát lehetne felállítani de ezt már a rajongókra bízom!
Érdekességek:
Mindkét videóban vannak hasonló jelenetek, íme:
-éjszaka van
-Bonnie és Céline is az ablaknál állva vagy ahhoz közel kezdenek el énekelni
-széltől lengő függönyök (hol vörös, hol fehér)
-Tyler és Dion is végigfut egy folyosón, hasonló ruhában
-a klip végére reggel lesz és mindkét videóban egy gótikus épület az utolsó képkocka
Bonnie Tyler - Total Eclipse of the Heart
Céline Dion - It's all coming back to me now
Érdekességek:
Mindkét videóban vannak hasonló jelenetek, íme:
-éjszaka van
-Bonnie és Céline is az ablaknál állva vagy ahhoz közel kezdenek el énekelni
-széltől lengő függönyök (hol vörös, hol fehér)
-Tyler és Dion is végigfut egy folyosón, hasonló ruhában
-a klip végére reggel lesz és mindkét videóban egy gótikus épület az utolsó képkocka
Bonnie Tyler - Total Eclipse of the Heart
Céline Dion - It's all coming back to me now
Megjegyzések
Megjegyzés küldése